'Xbox 360 geschikt voor bestaande Xbox-games'

In tegenstelling tot wat eerder werd beweerd, lijkt het er nu weer op dat de Xbox 360 toch wel backward compatible zal zijn met zijn voorganger. Tenminste, dit is wat The Inquirer concludeert uit uitlatingen van Microsoft. Voorwaarde voor compatibiliteit met spellen van de vorige generatie Xbox is wel dat de optionele harddisk wordt aangeschaft.

Het bedrijf heeft gebruikers van Xbox Live namelijk laten weten dat gebruikers van de huidige Xbox en toekomstige gebruikers van de Xbox 360 tegen elkaar kunnen spelen via het netwerk, mits de Xbox 360-gebruikers uiteraard hetzelfde spel spelen. Hoewel deze uitlatingen uiteraard geen garantie biedt over de compatibiliteit, lijkt het er wel op dat dit het geval zal zijn. Een andere logische mogelijkheid is dat er speciale edities van bepaalde spellen zullen worden uitgebracht voor de Xbox 360 die functioneel identiek zijn aan de Xbox-uitvoering en waardoor het dus wel mogelijk is dat Xbox- en Xbox 360-spelers tegen elkaar kunnen spelen. De Xbox 360 zal op 12 mei worden voorgesteld aan het grote publiek in een uitzending op muziekzender MTV.

Vermoedelijke Xbox 360 vooraanzicht

Door Martin Sturm

Nieuwsposter

28-04-2005 • 14:29

58

Bron: The Inquirer

Reacties (58)

58
56
19
2
0
23
Wijzig sortering
Anoniem: 140727 28 april 2005 17:34
Volgens mij voor jou wel, 'Nederlands' schrijf je namelijk met een hoofdletter ;)
Anoniem: 118829 28 april 2005 19:55
Allemaal leuke posts en all... maar de ECHTE reden waarom mensen nog steeds voor de pc gaan zijn de FPS (First Persoon Shooters) en RTS ( Real Time Strategy's) ..klaaarr.. en daarnaast komen de huidige graphics kijken natuurlijk..

Spellen als Halo2 en Doom3 op de Xbox zijn gewoon niet voor een controller gemaakt, muis en toestenbord blijven daar in gewoon OWNEN..

Zover ik weet gaat dit ook heeeeeel snel veranderen omdat de Xbox360 en de PS3 dit maal veel betere ondersteuning krijgen voor muis en toetsenbord..(gewoon pc style dus) en ook officieel voor de consoles gaan uitkomen..

Ook waarom veel mensen uiteindelijk voor consoles gaan en gameproducenten ook meer in de console zien is het hele CHEAT verhaal.. het is nu zelfs zo erg dat professionals aan het cheaten zijn in competities.. echt treurig maarjah.. ( en sinds CounterStrike:Source verdenkt iedereen op de pc elkaar ook voor cheaten, zelfs in andere games:S )
Ben ik het wel mee eens.
Toetsenbord gaat veel sneller met switchen van wapens etc.
Gezien de Xbox 360 gebaseerd is op de PowerPC architectuur en de 'oude' Xbox op de x86 architectuur denk ik dat Microsoft een versie van Virtual PC zal meeleveren die geoptimaliseerd is voor de Xbox en transparant voor de gebruiker. Mogelijk is de harde schijf nodig om de software te installeren.

Microsoft had enkele jaren Virtual PC overgekocht van Connectix, ook hadden ze al eerder ervaring met het PowerPC platform aan het begin van het WinNT tijdperk.

Voor de Mac (ook PowerPC dus) had Microsoft ook aangegeven dat ze gingen proberen om grafische calls door de grafische kaart te laten uitvoeren in Virtual PC. Dit zou het mogelijk moeten maken om heel wat meer spellen te spelen in Virtual PC (hoewel natuurlijk niet de allernieuwste).
idd, met de power van de 360 moet het kunnen :)
ik vind het trouwens wel heel goed van ms dat ze x-box 1 nog ff blijven ondersteunen :)
ik vind het nieuwe design mooi op de power knop na.
mja als de games maar vet zijn!
Dan is het al wachten op de eerste mods die zorgen dat je ook wat anders in die virtual pc kan installeren :)
Anoniem: 116259 29 april 2005 11:45
Het zal wel leuk zijn als je de HD van je oude Xbox kunt overzetten in de nieuwe Xbox. Heb je meteen al je oude Xbox savings, tweaks, instellingen en het oude Xbox OS naast het nieuwe Xbox spul. En het scheelt weer ruimte.
Aangezien de nieuwe XBOX een totaal andere processorarchitectuur heeft dan de oude vrees ik dat je met het oude XBOX OS niet veel gaat kunnen doen...
aargh 2 maal op het knopje geduwd... mod maar weg.
Tja, Franckey voor verschillende shooters zijn consoles gewoon vele male prettiger.

En welke pc game heeft een goede lokale co-operation optie? Want dit vind ik toch echt de gaafste modus.
Anoniem: 119304 @Osxy28 april 2005 15:10
IDD Halo (2) en Time Splitters rulen gewoon op C0-OP!!
Maar laten we de geniale Co-Op van Perfect dark ook niet vergeten!!
Perfect Dark......
kijk hier eens: www.planetnintendo.com/perfectdark/

Dat wordt het eerste MS spel op de NGC (ook voor PS2/XBOX)...
Volgens mij heb ik in de geruchtengangen iets gehoord van Perfect Dark X, en die gaat absoluut niet bij Sony/Nintendo verschijnen - het moet namelijk één van dé redenen worden om een 360 aan te schaffen eind dit jaar ;)
Anoniem: 119304 @9071028 april 2005 15:25
late 1 april grap? Klinkt allemaal ZEER onwaarschijnlijk!!

edit
niet goed gelezen - gepost op:Friday, April 1st, 2005
is dus idd een 1 april grap
/edit
Maar toch... het zal niet het eerste Rare spel zijn voor de GC... Ik wacht het wel af..
Anoniem: 119304 @9071028 april 2005 15:42
uh Rare is overgenomen door Microsoft..voor de GameCube en Revolution zullen ze ECHT GEEN games gaan maken hoor..want die komen uit op de M$ consoles (handhelds niet meegeteld)
Anoniem: 93317 @9071028 april 2005 15:57
Dat wordt Perfect Dark Zero .. wordt naar alle waarschijnlijkheid een launch-titel voor de nieuwe Xbox..dat mag ook wel eens nu...zou al voor de eerste xbox uitkomen
Geef mij een muis, een toetsenbord, en een normale vga/dvi aansluiting en ik zou een console fan zijn (wat betreft games).
Wel weer jammer dat het van the inquirer komt. Ik had het liever van een betrouwbare bron af zien komen.
Wel weer jammer dat het van the inquirer komt. Ik had het liever van een betrouwbare bron af zien komen.
Mensen die echt iets weten over de nieuwe Xbox zitten onder zo'n zware NDA dat hun kleinkinderen nog de schadevergoedingen mogen afbetalen als ze iets uitlekken. Alle info die enigszins betrouwbaar is wordt via Ourcolony.net gelekt, en dat is met opzet vanuit Microsoft zelf. Buiten dat ben je op geruchtenmachines als the Inquirer aangewezen idd :)
Anoniem: 82478 28 april 2005 15:42
Is het niemand opgevallen (of ik heb het niet gelezen) dat er enkel slots zijn voor de memory sticks en niet voor de controler maar dat ik wel ir zie.... betekend dat in iedergeval draadloze controllers standaard of dit nou over ir is ofniet. Zou wel leuk zijn
volgens mij wordt de Xbox 360, 2, Xenon, Ybox .., hoe dat ding ook gaat heten, standaard voorzien van draadloze controllers. Of het een zegen of vloek is valt nog te bezien..
Voorwaarde voor compatibiliteit met spellen van de vorige generatie Xbox is wel dat de optionele harddisk wordt aangeschaft
Leuke manier om iedereen de dure versie te laten kopen.

Ik vind 'm mooi trouwens
Niet iedereen hoor, want er zijn mensen (zoals ik) die geen drol geven om backward compatiblity.. *Als* ik oude Xbox games wil spelen kan dat altijd nog op mijn Xbox, dus..

Toch ga ik wel de HD bij de Xbox 360 nemen (als het zover is) denk ik, dat vind ik bij de huidige Xbox ook al handig (geen gedoe met memorykaartjes etc)..
Maar waarom koop je een XBox als je op je PC kan gamen? :?
1. Veel goedkoper dan een game PC
2. Naadloze Live ondersteuning, vele malen beter dan welke PC games fabrikant heeft kunnen bieden.
3. Makkelijk
4. Zeker weten dat games draaien, en je geen upgrade nodig hebt.
5. Met vrienden in de woonkamer spelen, i.p.v. op de computer kamer
6. Spellen zijn niet altijd duur. Bij uitkomen 59,-, maar dat zakt al snel naar 39, 29,- enz.

De prijs argumenten gelden alleen voor gebruikers die fatsoen hebben, en hun spellen kopen. Als je alleen kopieërt maakt dat natuurlijk niet uit, maar mag je wat mij betreft hierover ook geen mening hebben.
Anoniem: 96478 @Franckey28 april 2005 16:48
1. Veel goedkoper dan een game PC
2. Naadloze Live ondersteuning, vele malen beter dan welke PC games fabrikant heeft kunnen bieden.
3. Makkelijk
4. Zeker weten dat games draaien, en je geen upgrade nodig hebt.
5. Met vrienden in de woonkamer spelen, i.p.v. op de computer kamer
6. Spellen zijn niet altijd duur. Bij uitkomen 59,-, maar dat zakt al snel naar 39, 29,- enz.


1. Daarentegen is de PC hardwarematig ook superieur aan de XBOX
2. LAN en WAN ondersteuning is er al eeuwen voor de PC beschikbaar en werkt uitstekend.
3. Das waar :D
4. Door het gebrek aan de mogelijkheid van upgraden blijven XBOX games gebonden aan bepaalde hardware en zullen ze dus een keer hun top bereiken. Een PC ontwikkeld zich verder en kan daarom veel meer detail in de graphics genereren dan een XBOX.
5. Computer staat in de woonkamer/slaapkamer :P
6. Zelfde geldt een beetje bij een PC.

Extra puntje van mijzelf: De grafische resolutie van een PC kan vele malen hoger dan die van een XBOX (aangezien de meesten op een standaard TV spelen.)
@ Hubman
lolzorz,

hetzelfde kan ik door deze post van jou zeggen :P

Waarom niet:
- Betere spellen.... is heel subjectief
- Meer genres? Kijk 's verder dan de nieuwe spellen. Zoveel spellen als er voor de PC zijn, krijg je nooit op 1 console.
- TV gamen leuker.. weer subjectief
- Omdat ALLE games het altijd meteen doen.. Als ze voor jouw console uitkomen wel. Oude PC spellen kan je (bijna) altijd op een nieuwe PC spelen. En nieuwe spellen kan je bijna altijd op een oudere pc spelen (mindere beeldkwaliteit, dat wel)
- Xbox Live... tja. Geen ervaring mee :) Maar ik heb eigenlijk geen problemen met online spelen op de PC.

enz enz... :Y)
Tjah, J2pc, je hebt gelijk dat veel meningen subjectief zijn. Echter ik ben een echte PC man, sinds mijn geboorte, nu 22 jaar geleden :D
Maar sinds ik ruim een jaar geleden een XboX bij mijn telefoon kreeg heb ik wel ontdekt wat het potentieel van een Console kan zijn. En dat is veel meer dan zomaar een spelletjes computer die 'hardwarematig' achterloopt en waar je 'grafisch mindere' spelletjes op kunt spelen. Je kunt beter stellen dat een PC 'niets' is vergeleken bij een Console. De kracht van een fixed systeem zal je nog doen omvallen als je de volgende genaratie Consoles gaat zien.
Ik ben nou echt zo'n tweaker, heb altijd de nieuwste hardware en soldeer wat af maar een PC draait uiteindelijk nooit optimaal, de hoeveelheid overhead is gigantisch en spellen zijn alles behalve optimaal geprogrammeerd. Als je je hier echt in zal verdiepen kom je tot de conclusie dat een Console de toekomst heeft als het gaat om games. De overbodig ingewikkelde architechtuur van een PC komt inmiddels mijn strot uit. Als ze voor de PC over twee jaar met betere hardware aankomen zal je nog zien dat de XboX360 sneller is... dit geldt overigens voor elke next-gen console.
En dat heeft verder niets te maken met speculeren. Pure rekenkracht van een XboX360 kan gelijkstaan aan dat van een Moderne PC, bij de PC gaat alleen 70% verloren aan slecht geprogrammeerde shit. Bij een Console gaat er 10% verloren. Ik lul maar wat, om zo maar heel simplistisch mijn punt duidelijk te maken want in wezen is het ook echt zo.
Een PC kan gewoon niet goed aan de eisen voldoen en dat gaan we steeds duidelijker merken... Misschien vind een enthousiast dat jammer, maar mij kan het niet zoveel schelen. Een PC heeft immers genoeg andere praktische doeleinden naast het spelen van Games. En daarnaast is de hele architechtuur van de PC in mijn ogen nogal pre-historisch aan het worden. Tijd voor vernieuwing!
1. Hardware van een PC is inderdaad superieur maar de hardware in Xbox is fixed en kan daarom optimaal benut worden. Het is toch gek dat een Xbox met een P3-700 Doom III kan draaien op hetzefde kwaliteit als een moderne Pentium 4- 3Ghz+...
Ow?
1600x1200 op ultra high?
Nee?
Nou dan! :)

Natuurlijk is consolegaming niet slecht, maar de PC is gewoon z'n meedere.
Ik heb dus meerdere controllers voor m'n PC gekocht, en dat werkt ook top!
je hebt gelijk dat veel meningen subjectief zijn
Alle meningen zijn subjectief, anders noemen we het 'n feit ;)
Een PC heeft immers genoeg andere praktische doeleinden naast het spelen van Games. En daarnaast is de hele architechtuur van de PC in mijn ogen nogal pre-historisch aan het worden. Tijd voor vernieuwing!
Nee, daar ben ik het niet mee eens.
Neem als voorbeeld de telefoons van nu, het is een soort alles in 1 media apparaat.
Mensen willen tegenwoordig na 1 koop klaar zijn.
Dus een apart ding voor gamen, een apart ding voor textverwerken, etc, is niet wat men wil.
Ze zouden meer aandacht aan PC games moeten schenken. :)
SH4D3H, typisch iemand die niet echt snapt wat er bedoelt wordt. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat slaat nergens op. Een PC is gewoonweg inefficient opgebouwd, dat maakt hem relatief traag en daarom kan hij niet meer aan de eisen voldoen als het om games gaat. Of je dat nou leuk vind of niet. Daarnaast zijn spellen ook TE complex geworden en is programmeren voor een 'vaste-setup' vele malen makkelijker en efficienter, punt. PC's zijn te ingewikkeld.
Dat heeft toch verder geen zak te maken met telefoons waar alles in wordt geflikkerd? Een pc is nog wel alles behalve alles in 1, dat zijn eerder 20 bij elkaar geraapte dingen die samen een PC moeten vormen. En daar zijn dan nog weer eens ontelbare varianties in te bedenken. Nee logisch dat een PC zo traag is als stront door een trechter.
Heb jij Ninja Gaiden, Dead or Alive, TimeSplitters 3 of Burnout 3 op je pc staan?
Om 'm uit het raam te gooien :Y) (grappig bedoelt)
Omdat ik niet kan gamen vanwege de hoeveelheid testsystemen in VMware, omdat ik het irritant vind om met een muis en keyboard te moeten spelen in games di ebedoeld zijn voor de controller (Tony Hawk games gaan mij beter af op 't doosje) en natuurlijk omdat KOTOR2 op de pc telkens de soep in duikt en op de xbox gewoon werkt én het intrface me veel handiger voorkomt.
Plus, Dead or Alive: Extreme Beachvolleyball is er niet voor de PC. (toch?)
Anoniem: 82256 @Franckey28 april 2005 16:02
Op de Xbox games is vele malen leuker dan op de PC, ik heb sinds 2 dagen een Xbox en ben altijd tegen consoles geweest, maar ik kan je zeggen dat er niks boven gamen op een console gaat. Het is snel makkelijk en werkt gewoon.
1. Je vergeet alleen dat je bij een pc je pc aan de game aan moet passen. Bij een console is de game gemaakt om het uiterste uit het apparaat te trekken en volledig gebruik te kunnen maken van de hardware, omdat die tenslotte toch altijd het zelfde is. Dus directe calls naar de videokaart, en alle functies die dat ding aan kan.

2. Klopt, maar een vaste tag die je in iedere game gebruikt en waar je aan herkend kan worden komt daar niet bij.

3. Jups :)

4. Zie punt 1. De kans dat jij een game vindt die geheel gebruik maakt van alle functionaliteit van jouw videokaart is nihil. Het spel is gemaakt voor de hardware, dat heb je niet op een pc.
Anoniem: 37180 @Franckey28 april 2005 17:15
1. Hardware van een PC is inderdaad superieur maar de hardware in Xbox is fixed en kan daarom optimaal benut worden. Het is toch gek dat een Xbox met een P3-700 Doom III kan draaien op hetzefde kwaliteit als een moderne Pentium 4- 3Ghz+...

2) LAN en WAN ondersteuning voor de PC is er inderdaad al lang maar het is een drama om dat per game aan de praat te krijgen, door de firewall te loodsen, verschillende TCP/UDP poorten per game, verschillende loginnamen, verschillende kwaliteit per game. Bij Xbox Live heb je 1 Gamertag, 1 kwalitatief hoogstaand netwerk, 1 buddylist voor alle games en kan je zien welke Live! game je buddies op dit moment spelen
voor puntje 4:
Lijkt me wel. De grote namen op videogebied (nvidia & ati) maken specifieke kaarten om spellen mee te spelen. Anderen maken weer kaarten om CAD/3D programma's te versnellen. Als je een spel speeld met een spel-kaart zullen de designers van dat spel waarschijnlijk wel hebben gekeken 'welke kaarten hebben we en wat kunnen ze aan'. Met daarbij natuurlijk ook nog de optie om bepaalde zaken uit te zetten voor degenen die dus niet zo'n kaart hebben.
offtopic:
weirde dubbelpost }:O
Wat voor dure versie dan? Er gaat gewoon 1 versie komen van de nieuwe xbox met als mogelijkheid er een hard disk in te bouwen. Grote kans dat dat gewoon een standaard ATA of SATA schijf word.
Ik dacht dat ze de nieuwe xbox meer op een hifi component wilde gaan laten lijken? dat schiet iig niet op met een non-stackable kast als deze...
Ik dacht dat ze de nieuwe xbox meer op een hifi component wilde gaan laten lijken? dat schiet iig niet op met een non-stackable kast als deze...

Wellicht vertekent het plaatje en is die wel gewoon 43 cm breed... ;)

Wel een grote knop dan trouwens....!
En die vertekening zorgt er dan ook voor dat de bovenkant een holling lijkt te hebben? ;)
Volgens mij is de knop niet groot maar de Xbox 360 is gewoon klein. Kijk maar naar de DVD tray in verhouding tot de console. het is een piepklein apparaat. Vraag me af hoe ze daar in go*dsnaam al die technologie in gaan proppen...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.